Publiceringsdatum: 2025-05-14
Vill du arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Vill du ta steget att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Polismyndigheten? Nu har du möjligheten. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Polismyndigheten under tills vidare. De letar just nu efter nya medarbetare.
Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Boden som är tjänsteorten. Polismyndigheten söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Har du vad som krävs för att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Polismyndigheten? Ansök innan onsdag den tjugoåttonde maj 2025 och ta reda på det!
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta görs genom initiala utredningsåtgärder i det brottsbekämpande arbetet. Vi strävar efter hög service och god samverkan med övriga enheter i Region Nord.
Polisens kontaktcenter i region Nord har som uppdrag att vara det första steget i en effektiv och kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus på brottsuppklarning och brottsofferbemötande. Polisens kontaktcenter har i dag som uppgift att ta upp anmälningar, tips och lämna upplysningar till allmänheten. Dessutom är polisens kontaktcenter en viktig del i den initiala utredningsprocessen och i polisens arbete med att lösa brott.
Enheten består av cirka 60 operatörer, tre utredare, sex operativa ledare och åtta förundersökningsledare, samt sex gruppchefer och en sektionschef. Gruppen består av cirka 14 operatörer, en utredare och en operativ ledare. Nu söker vi en förundersökningsledare till PKC.
Som Förundersökningsledare på PKC är det brottsutredande uppdraget i fokus och det innebär bland annat att:
Vi söker dig som har:
Meriterande är om du har:
Rollen som förundersökningsledare kommer innebära kontakt med många andra myndighetsföreträdare samt allmänheten, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och god känsla för service då du ska kunna samverka med både externa och interna aktörer. Vi ser att du är tydlig i din kommunikation och att du är skicklig på att använda och förmedla din kunskap. Du är flexibel och har förmågan att prioritera och sätta dig in i nya sammanhang när situationen kräver det.
Som person har du förmågan att leda, motivera och skapa delaktighet. Vi ser att du har gott omdöme, även under tidspress och att du är stabil, prestigelös och har självinsikt. Du är även noggrann och strukturerad och värdesätter hög kvalité i ditt arbete. Du är engagerad och intresserad av att utveckla dig själv samt verksamheten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper
Arbetsort: Boden
Arbetstid: Pp 5:3, vilket innebär arbetstid mellan 6:30-23:00 årets alla dagar. Arbete under veckoslut och helgdagar förekommer.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Förundersökningsledare till PKC
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Polismyndigheten |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2021000076 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning |
Yrkesområde | Administration, ekonomi, juridik |
Polismyndigheten söker en person till denna tjänst som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning med placerings i Boden. Om det låter intressant att arbeta som handläggare, offentlig förvaltning/utredare, offentlig förvaltning hos Polismyndigheten skickar du in din ansökan senast 2025-05-28.
Källa: Arbetsförmedlingen
Tempest Security Sverige AB söker tio personer till tjänsten som väktare i Boden.
2025-03-16
Mer infoTempest Security Sverige AB söker sex personer till tjänsten som brandman i Boden.
2025-03-18
Mer infoBODENS KOMMUN söker sex personer till tjänsten som personlig assistent i Boden.
2025-05-06
Mer info