Personalsamordnare/schema- och bemanningsstöd till Boende och stöd

Publiceringsdatum: 2025-05-16

Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? BODENS KOMMUN söker just nu efter en personaladministratör och du kan vara den de letar efter. Om du vill arbeta heltid hos BODENS KOMMUN, har de just nu en tjänst tills vidare som kan passa dig.

Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Boden som är tjänsteorten. Om du letar efter en spännande karriär inom personaladministratör-branschen, har BODENS KOMMUN just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Har du vad som krävs för att arbeta som personaladministratör hos BODENS KOMMUN? Ansök innan söndag den åttonde juni 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!

Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.

Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.

Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.

Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Till Boende och stöd söker vi en personalsamordnare som kan vara vårt schema- och bemanningsstöd. Boende och stöds ledningsgrupp består av verksamhetschef, tio enhetschefer, metodstödjare, administratör övriga insatser och två personalsamordnare.

Din arbetsplats blir nära enhetscheferna som har sina kontor på Hedenbrovägen 2. Hoppas att du vill vara en medspelare och en viktig kugge i vårt team!

ARBETSUPPGIFTER

Schema- och bemanningsstödet har en stödjande roll till arbetsgivaren och ansvarar för den dagliga personalplaneringen i nära samarbete med vår andra personalsamordnare och enhetscheferna. Du samarbetar med kompetensförsörjningsenheten i rekryteringsfrågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är schemahantering och administration kring resursfördelning i och mellan enheterna för boende och stöd. Du har daglig kontakt och samverkan med chefer, baspersonal samt kompetensförsörjningsenheten.

Andra arbetsuppgifter kan t ex vara:

  • Samordning och bemanningsplanering av personal 

Schemaplanering tillsammans med enhetscheferna vid t ex semesterplanering

  • Vid behov utformning av annonser och annat stöd vid rekrytering

Du arbetar i verksamhetssystemen; TimeCare, i både MA och TC pool samt i Personec.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig med erfarenhet av kommunal eller regional verksamhet. Du har som lägst gymnasial utbildning. Ett krav är du har erfarenhet av att arbeta inom personalplaneringssystem och schemaläggning.

Eftersom arbetet kräver samverkan med andra funktioner krävs att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är lugn och stabil i pressade situationer.

Datorvana är ett krav då det huvudsakligen är en administrativ tjänst.

Du skall vara positiv, utåtriktad och ha god kommunikativ förmåga samt förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du ska vara självgående och trivas med att arbeta med schemaplanering. Du skall ha ambitionen att bidra med en hög servicenivå.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.

Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.

Följ oss gärna på Facebook och Instagram

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem.

Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas till bemanningsenheten. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnBODENS KOMMUN
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120002767
Typ av anställningVanlig anställning
YrkePersonaladministratör
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

BODENS KOMMUN söker en person till denna tjänst som personaladministratör med placerings i Boden. Om det låter intressant att arbeta som personaladministratör hos BODENS KOMMUN skickar du in din ansökan senast 2025-06-08.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Studie- och yrkesvägledare till Björknäsgymnasiet

BODENS KOMMUN söker en person till tjänsten som studie- och yrkesvägledare i Boden.

2025-04-16

Mer info

Medarbetare till Boende och stöd

BODENS KOMMUN söker femton personer till tjänsten som habiliteringsassistent i Boden.

2025-05-07

Mer info

Vi söker personal med erfarenhet inom brand och sjukvård till Boden

Tempest Security Sverige AB söker sex personer till tjänsten som brandman i Boden.

2025-03-18

Mer info