Upphandlare

Publiceringsdatum: 2025-06-24

Letar du efter möjligheter att arbeta inom försäljning, inköp, marknadsföring? BODENS KOMMUN är på jakt efter en skicklig upphandlare och du kan vara rätt person för jobbet. BODENS KOMMUN behöver någon som vill arbeta heltid. Om du är tillgänglig för tills vidare, ta en titt på denna jobbannons.

Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Boden som är tjänsteorten. BODENS KOMMUN söker efter fler duktiga individer som vill arbeta som upphandlare. De har just nu ett ledigt jobb som upphandlare som kan vara av intresse för dig. Bli en del av teamet hos BODENS KOMMUN som upphandlare genom att ansöka senast fredag den artonnde juli 2025.


Jobbannons

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor.

Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa.

Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden

Vi söker nu en upphandlare till Kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning. Avdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla, leda och samordna kommunens strategiska arbete inom inköps- och upphandlings-, verksamhetsstyrnings- samt ekonomiområdet. Andra uppgifter handlar om att ge råd och stöd samt service till politik, chefer med flera. I kommunen är de administrativa processerna centraliserade och stödet inom inköps- och upphandlingsområdet finns därför samlade hos oss på ekonomiavdelningen.

Du kommer att ingå i en enhet med totalt sju upphandlare, en avtalscontroller samt inköps- och upphandlingschef. Du kommer jobba nära övriga upphandlare och även ha tät kontakt med kommunens övriga verksamheter och bolag.

ARBETSUPPGIFTER

Som upphandlare i Bodens kommun kommer du att genomföra kommunövergripande upphandlingar men även upphandlingar till de kommunala bolagen. Du ansvarar för genomförandet av upphandlingen från uppdragsstart till avtalstecknande på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt. Du kommer att arbeta med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheterna genom hela upphandlingsprocessen.

Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare bidra till verksamhetsutveckling, sprida kunskap, ge råd och stöd samt verka som affärsstöd. Du förväntas också delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer, arbetsmetoder samt ett ökat fokus på bättre affärer. Uppdraget innefattar även fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser inom inköpsområdet och du kommer att ha många externa och interna kontakter med leverantörer, kunder och samarbetspartners.

KVALIFIKATIONER

För denna roll behöver du:

  • Vi vill att du har eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller ett för tjänsten relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet och utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. 
  • Du har goda kunskaper i Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt Officepaket.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:

  • Arbete i offentlig sektor
  • Upphandlingssystemet Kommers eller liknande system

Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo och med flertalet upphandlingar parallellt. Du är strukturerad, lösningsorienterad, engagerad och professionell. Då arbetet innebär många kontaktytor inom och utom organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad, förtroendeingivande och skapar goda relationer samt har en god förmåga till helhetsperspektiv och ser arbetets långsiktiga betydelse. Du är flexibel och kan anpassa och omprioritera ditt arbete efter verksamhetens behov.

Du har god samarbetsförmåga samt vill dela med dig av din erfarenhet och kompetens. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska är viktiga i denna roll. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Boden är en modern småstad i hjärtat av den gröna omställningen. Här bygger vi framtidens samhälle med hållbara lösningar för boende, företagande och vardag. Kommunen spelar en viktig roll i regionens utveckling, med närhet till både stad, natur och två älvdalar. Det vi kallar närhetsliv.

Som medarbetare hos oss blir du en del av ett samhälle i tillväxt. Vi erbjuder en miljö där du kan växa i din roll, där idéer uppmuntras och där du gör skillnad,  för både människorna här och för framtiden.

När du söker jobb hos oss:

  • Använd vårt e-rekryteringssystem för en trygg och rättvis process
  • Du omfattas av kollektivavtal och får tillgång till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme
  • Kontakta den person som anges i annonsen om du har frågor
  • Vi arbetar aktivt för mångfald och en jämn köns- och åldersfördelning
  • Vi har rökfri arbetstid
  • Vår hälsoportal erbjuder aktiviteter och inspiration för ett hållbart arbetsliv

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnBODENS KOMMUN
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120002767
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeUpphandlare
YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

Ansökan

BODENS KOMMUN söker en person till denna tjänst som upphandlare med placerings i Boden. Om det låter intressant att arbeta som upphandlare hos BODENS KOMMUN skickar du in din ansökan senast 2025-07-18.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Taxiförare/Taxichaufför i Boden Behov och Heltid

Peter Forslund Taxi AB söker fyra personer till tjänsten som taxiförare i Boden.

2025-01-29

Mer info

Flerspråkig hr administratör

Ln Industrimontage AB söker en person till tjänsten som hr-assistent i Boden.

2025-01-31

Mer info

Lead Data Engineer

Stegra Boden AB söker en person till tjänsten som drifttekniker, data i Boden.

2025-02-17

Mer info